welkom bij de blogs van praktijk Juichende cellen 
Home                                        treug naar de FB pagian van Juichende cellen
De kracht van je adem gebruiken bij TRE


Deze keer gaan we werken aan een stukje bewustwording over je adempatroon tijdens je TRE beoefening (maar ook te gebruiken in het dagelijks leven natuurlijk) De invloed van je adem is namelijk groter dan de meesten denken.


Je adem wordt namelijk beďnvloed door stress,

maar het werkt tegelijk ook andersom.

 

Ademen doen we de hele dag en nacht door. Meestal zonder dat we het doorhebben. Toch is het goed om eens op je adem te letten.  Want je adem is onderhevig aan veranderingen gedurende de dag. Door op je adem te letten kun je meer inzcht krijgen in je stresspatronen. Bovendien kun je via je adem zorgen dat je lichaam en geest zich veilig voelen. Stress en spanning ontladen via TRE wordt dan veel eenvoudiger.

 

Let deze week dus eens op je adem. Zeker als je TRE doet. Gewoon om je meer bewust te worden van je adempatroon. Je hoeft in 1e instantie niets te veranderen, alleen maar te observeren.

 

In dit lijstje staan een aantal punten waar je op kunt letten

  • Adem je snel of langzaam
  • Adem je diep of oppervlakkig
  • Adem je gespannen of ontspannen
  • Is je inademing even lang als de uitademing
  • Adem je continue door, of stop je af en toe
  • Is je adem tijdens de TRE hetzelfde als gedurende de rest van de dag?
  • Verschilt ej adempatroon in diverse situaties, of in nabiheid van mensen?

 

Hoe je ook ademt: het is okay! Je adem zal, als het goed is, zich vanzelf aan gaan passen aan een meer ontspannen staat als je TRE blijft doen.



Toch wil ik je een aantal belangrijke adem aanwijzingen meegeven  die je de hele dag door kunt gebuiken, maar vooral tijdens de TRE. Als je deze manier van ademen toepast krijgt je brein een signaal dat het “veilig” is. Je TRE zal dan meer effect hebben.

 
Aanwijzing voor ademen tijdens je TRE:

  • Adem rustig in en uit.
  • De adem is licht en luchtig en helemaal ontspannen
  • De uitademing gaat altijd via een licht geopende mond, met ontspannen lippen en wangen.

 

NIET DOEN:

  • Duw niet met je adem. Zet er dus geen kracht op
  • Adem niet overdreven (hard) in en uit.
  • Je maakt geen tuutje van je lippen tijdens de uitademing.

 

Succes!

Veel plezier met oefenen.

 



Wil je meer ontdekken over o.a. het juiste gebruik van je adem binnen de TRE? Boek dan een TRE privé traject:

Je koopt 2 uur privé begeleiding in.
En we souperen dit in delen op.
Dat komt meestal neer op
4x een korte sessie van 30 min.
Dit samen met huiswerk opdrachten tussen de sessies door zorgen voor een enorme verdieping en versnelling in jouw ontlaad proces.

Kosten € 117,50


JA, ik verdiep graag mijn TRE proces


Wil je meer weten?
Lees dan ook



Contact     Tarieven    Agenda    Over mijzelf    Tips

volg Praktijk Juichende cellen op Face Book