Dagelijkse stress release is heel gezond

Leert ploeteraars snel ontspannen    
 
Gecertificeerd TRE provider
home     werkwijze     TRE     ervaringen     over...    agenda     blogs     volg praktijk juichende celen op facebook 

 We werken met TRE .... en meer

Is coronatijd stresstijd voor jou?
Pas dan de eenvoudige stressrelease technieken van Brein Release 1 toe

We doen alle sessies tijdens de corona crisis via beeldscherm.
Eenvoudig en even krachtig als live sessies.


Nadat je het intake formulier hebt ingevuld zal ik samen met jou bepalen met welke stressreductie technieken je het beste kunt gaan beginnen.

 
Hieronder een korte introductie van technieken waar we mee aan de slag kunnen gaan.


TRE, Breinrelease (1,2,3), Adem, Embodyment, Hydratatie/Vertering



Adem  

Bij de zelfhulptrajecten (TRE of Breinrelease 1|) leer ik je altijd een simpele manier van ademen waarmee je je zenuwstelsel direct kunt kalmeren. Handig. Want zo heb je in elke situatie een manier om direct kalm te worden


Anouk: Fijn dat ik mijzelf nu zelfs tijdens het autorijden kan kalmeren


TRE® (Tension Release Exercises)

TRE® bestaat uit 7 eenvoudige fysieke oefeningen. De oefeningen bereiden je lichaam voor, en nodigen het uit, om diepliggende stresspatronen te ontladen. Bij de laatste oefening zal je zenuwstelsel neurogene tremoren opwekken, waardoor je lichaam gaat trillen/vibreren. Dit wordt door de meeste mensen als heel plezierig ervaren.


Het op deze manier ontladen van spanning en stress uit je zenuwstel, bindweefsel, spieren en brein heeft een diepe kalmerende werking op je lichaam en geest. En om precies te zijn: Het is de diepste manier van ontspannen de er is. Je komt dieper in ontspanning dan dat je bij yoga, meditatie of wandelen mogelijk is.


TRE® is ontworpen als een methode voor gezonde zelfregulatie. Want als je het ontladen via TRE® eenmaal juist hebt aangeleerd, kun je het zelfstandig en naar behoefte levenslang gebruiken. Het geeft je de regie over je eigen (stress-)regulatie en het is daarmee een manier om doorlopend je persoonlijke gezondheid en welzijn te onderhouden en verbeteren.

Alhoewel TRE nog betrekkelijk nieuw is in Nederland zijn er wereldwijd al duizenden mensen effectief mee geholpen.


TRE is de techniek waarmee je op het allerdiepste niveau stress kunt ontladen. Het is echter niet voor iedereen geschikt om mee te beginnen. Gelukkig zijn er nog veel andere mogelijkheden. De informatie op jouw intake formulier geeft inzicht of TRE voor jou de meest geschikte stressrelease techniek is om mee te starten.


TRE is zeer geschikt om oude en chronische stress te ontladen. Je kunt TRE 2 tot 3 maal per week gebruiken. De eerste weken tijdens het TRE Introductie Traject ben je 1,5 tot 2 uur per week bezig om te oefenen. Na 6 tot 8 weken kun je doorstromen naar het TRE Verdiepingstraject. De technieken die je hierin leert stellen je in staat om in veel minder tijd TRE toe te passen en desgewenst ook vaker per week met TRE aan de slag te gaan.




Lees nog meer over TRE en bekijk ook een video hierover ….

Kosten zie Tarieven ....

Lees het artikel over TRE wat in januari 2020 verscheen in de Libelle ....



Dorine: TRE maakt mij diep van binnen rustig. Mijn depressie is nu weg


Breinrelease (BR 1, BR 2 BR 3)

Toe te passen voor 3 verschillende situaties:

BR 1: Je dagelijkse stressmomenten verlichten (o.a. bij angst, twijfel, boosheid, verdriet) (zelfhulp)
BR 2: Na een heftige of traumatische gebeurtenis (ongeluk, geweld, verlies... enz) (geen zelfhulp)
BR 3: Voor een emotionele detox (opschonen van oude emotionele ballast) (geen zelfhulp)
Lees hieronder meer voor de breinrelease van jouw keuze....


De meeste klanten zeggen:
WAUW .... Ik wist niet dat het zo eenvoudig kon zijn



Breinrelease 1    Fantastisch bij stress door corona crisis!

Je dagelijkse stressmomenten verlichten (zelfhulpmethode) 

Je leert 2 eenvoudige oefeningen waarmee je je dagelijkse stressmomenten direct kunt verlichten (o.a. bij angst, twijfel, boosheid, verdriet). In een aantal minuten zal je de gevoelens die je op dat moment stress bezorgen voelen wegsmelten. Je krijgt meer regie over jouw stressmomenten. 

Het dagelijks regelmatig toepassen van deze oefeningen zal je rustiger en evenwichtiger maken.

Bovendien geven de opdrachten die je in dit traject krijgt inzicht in jouw persoonlijke stressmomenten. En hoe meer inzicht je hebt, hoe effectiever je aan de slag kunt.


Vraag het intake formulier aan (KLIK HIER)

Kosten zie Tarieven .....


Anita: Breinrelease helpt mij om direct rustig te worden
Conny: Ik slaap nu veel beter en heb weer energie



Breinrelease 2  

Na een heftige of traumatische gebeurtenis (geen zelfhulp)

Bij elke heftige of traumatische gebeurtenis ontstaat er onherroepelijk veel stress. Deze zet zich direct vast in je spieren, bindweefsel, organen en brein. Via PSYCH-K balansen kunnen we de stress die bij de heftige gebeurtenis is ontstaan gericht wissen, zodat je lichaam zich weer kan ontspannen. Het is de ontspanning die zorgt voor het inzetten van helingsprocessen. Deze brein release werkt ook als de gebeurtenis al langer geleden heeft plaatsgevonden.

 

Super fijn is het:

  • Dat het herbeleven van de gebeurtenis niet nodig is!
  • Dat het resultaat blijvend is


Gebeurtenissen waar je aan kunt denken:

  • (Auto)Ongeluk
  • Het horen van een diagnose. We wissen de angst die onherroepelijk is ontstaan. Angst belemmerd herstel
  • Overval
  • Geweldsdelict
  • Seksueel misbruik
  • Verlies van ….. (baan, ouder, partner......).
  • Scheiding
  • Ruzie

Het maakt niet uit of je deze gebeurtenis zelf hebt meegemaakt of er alleen getuige van bent geweest.


Wat levert het je op:

  • Na de 2 sessies is je lichaam en/of geest weer ontspannen
  • Je kunt weer helder nadenken en je beter concentreren
  • Klachten die zijn ontstaan door de gebeurtenis (fysiek of psychisch) kunnen spontaan verdwijnen
PS: De kans dat je klachten zal ontwikkelen n.a.v. de gebeurtenis wordt enorm gereduceerd als je de stress wist die onherroepelijk is ontstaan bij de heftige gebeurtenis.


Dus is je iets heftigs overkomen…..

laat jezelf helpen om de stress hiervan te wissen.



We zullen aan de slag gaan met eenvoudige processen die werken via beweging, woorden, energy focussing of adem.


In de meeste situaties hebben we aan 2 sessies van 1,5 uur voldoende om alle stress te wissen en je (onderbewuste) overtuigingen aan te passen, zodat je weer verfrist verder kunt met je leven.




Maak een afspraak (KLIK HIER)


Lees meer over PSYCH-K ....
Kosten: zie Tarieven ....




Sietske: Na de sessie was mijn angst verdwenen


Breinrelease 3   

Emotionele Detox (geen zelfhulp)

Hierbij werken we met een lijst van in totaal 80 emoties. Zowel emoties die je gezondheid en welbevinden verstoren (zoals schuld en angst), maar ook met emoties die je gezondheid en welbevinden ondersteunen (zoals vertrouwen en hoop).

 

Op werkelijk alle emoties uit deze lijst kan een stressrespons zitten. Wat inhoud dat als je deze emotie ervaart (al is het maar voor 1 seconde) je lichaam direct in de stressmodus schiet. Met alle negatieve gevolgen die daarbij horen. Reacties die kunnen optreden zijn bijvoorbeeld:

  • Verandering de innerlijke chemie met verzuring van je lichaam als resultaat. (bv: pijn, vermoeidheid, snel in negatieve emoties schieten)
  • Het aanwakkeren en oproepen van emoties die negatief geladen zijn, waardoor je totale frequentie weer zakt.

 

Het is goed om te beseffen dat deze stressrespons in de meeste gevallen onbewust op zal treden. Je beseft het dus niet, maar het gebeurt wel. Werken op onbewust niveau (met het reptielenbrein via PSYCH-K balansen) is een snelle manier om hier een ontlading en verlichting in aan te brengen.

 

 

Hoe gaan we te werk

We starten met de emoties die je gezondheid en welbevinden verstoren (bijvoorbeeld: schuld, schaamte, hopeloosheid, afkeuring).

  • We controleren via spiertesten of deze emoties stress opleveren voor jouw systeem.
  • Als een emotie stress oplevert dan zullen we via een PSYCH-K balans deze stress respons opheffen.
  • We werken steeds met een vijftal emoties die bij elkaar horen. Meestal volstaat het om de 1 of 2 belangrijkste verstoorders in balans te brengen (te ontladen). De andere emoties zullen daarna vanzelf mee vloeien.
  • De balansen van PSYCH-K gaan relatief snel. Vaak zijn gerichte emoties binnen 5 tot 10 minuten al ontladen. De meeste mensen ervaren direct een verlichting in hun gevoel of hun lichaam.

 

 

Resultaten

De oude spanningsresten zijn ontladen. Na afloop voel je je anders. De meeste mensen spreken over kwaliteiten als:

  • Lichter
  • Ruimer
  • Meer ontspannen
  • Beter kunnen ademen

Direct na de balansen kan het zijn dat je een beetje moe bent. Er is immers heel veel verandert in je systeem. Maar als dat zo is dan verdwijnt dat binnen 24 uur.

De periode na de balansen kan het zijn dat je nog andere sensaties zal ervaren. Het kan zijn dat je compleet andere gevoelens en/of gedachten ervaart. Dat je anders reageert op situaties dan je gewend bent. Je kunt nu beter aansluiten op de meer liefdevolle frequenties.


Je hebt in een relatief korte tijd een enorme sprong gemaakt naar meer ontspanning


Het onderhouden van deze nieuwe verworven ontspanning is aan te bevelen. Dit kan door TRE of een andere stressrelease techniek aan te leren.

Het onderhouden is nodig omdat de oude spanningsresten dan wel weg zijn, maar je nog steeds reageert via bepaalde patronen, waardoor nieuwe spanning zich op den duur zal ophopen. Door regelmatig stress release toe te passen kan je systeem zich stap voor stap aanpassen, waardoor op den duur ook de oude patronen zullen veranderen.


Zo ontstaat stap voor stap een nieuwe JIJ

Nieuwe gevoelens, nieuwe reacties, nieuwe gedachten die allemaal samen een nieuw schoner leven op zullen leveren. Je zal je bewegen richting de hogere meer liefdevolle trillingsfrequenties. Gevoelens als jezelf vertrouwen, tevredenheid, optimisme, vergevingsgezondheid, harmonie, vreugde en gelukzaligheid zullen stap voor stap gemakkelijker binnen jouw bereik komen en meer en meer bij jou gaan horen. Als vanzelfsprekend, ontspannen en vreugdevol levend.

 



Karin: Geen idee hoe dit kan, maar ik voel mij een stuk beter.
Ik heb eindelijk weer zin om iets te gaan doen




Embodyment // Lichaamsbewustzijn  

Eenvoudige oefeningen zullen je helpen om je lichaam weer te gaan (durven) “bewonen”.
 

Het bewonen van je lichaam met je volle aandacht is namelijk super gezond. Er zijn echter heel wat situaties waarbij mensen (een deel van) hun lichaamsbewustzijn als het ware verliezen (dissociėren). Dit komt omdat de situatie waarin zij ooit verkeerden te veel angst, boosheid of verdriet opwekte. Weggaan uit het lichaam met een (deel van) de aandacht leek toen het beste wat je kon doen. Het hielp toen om de situatie beter aan te kunnen.


Op zich is dissociėren een vrij onschuldig en normaal fenomeen. En in een gezonde situatie zal de dissociatie ook weer ophouden te bestaan als het sein “veilig” er weer is. Maar heel vaak gebeurt dit dus niet. Met als resultaat dat je minder levensgeluk en levenskwaliteit ervaart dan wat mogelijk is.


In mijn praktijk merk ik dat ongelooflijk veel mensen in meer of mindere mate gedissocieerd zijn. De oefeningen zullen je helpen om stap voor stap weer met je bewustzijn in je lichaam te komen.


Ben je al gevorderd in embodyment? Of heb een poos intensief gewerkt met andere stressrelease technieken? Dan gaan we een stapje verder en ga je op een dieper niveau je lichaam verkennen. Je zal merken dat hoe dieper je weer connectie maakt met je lichaam hoe fijner het is.

Ik zei het al aan het begin: Werkelijk in contact staan met je lichaam is helend en super gezond.


Deze oefeningen kunnen worden gebruikt voor diverse doeleinden:

  • Als losstaande oefeningen om beter in contact te komen met je lichaam
  • Ik gebruik ook altijd een van de technieken als voorbereiding op de TRE sessie
  • Ik leer klanten beter in hun lichaam te komen zodat de ontladingen via TRE verdiepen


Het beoefenen van deze technieken kun je dagelijks doen. Het zal je helpen kalmeren en een beter contact te krijgen met je lichaam. Je bent vrij om te varieren met de oefentijd. Slechts 5 minuten elke dag oefenen kan je al iets brengen, maar hoe vaker en hoe langer je oefent, hoe sterker het effect zal zijn. In de sessies geef ik je daar uitgebreide informatie over.


Kosten: zie Tarieven ....



Henk: Deze oefening zorgt ervoor dat mijn hart eindelijk rustiger klopt


Stretch techniek 

Soms leer ik mensen ook een speciale stretch techniek, waarmee je kortdurend pijn of ander ongemak op kan heffen. Superfijn voor een instant verlichting.


Energiebanen laten stromen 

Langdurige of hevige stress zorgt voor blokkades in de energiestroom van de meridianen. Een super simpele methode die je kan toepassen wanneer je wilt, helpt je energie weer op gang te brengen. De meeste mensen voelen direct dat ze rustiger worden. Het effect duurt (in eerste instantie) vaak maar kort, omdat de oorzaak niet is aangepakt. Maar als extra tool is het zeer behulpzaam.






0345-530349


Wil je een afspraak maken?
Of wil je meer informatie?

Bel mij dan.


Mailen mag natuurlijk ook:  info@juichendecellen.nl



Contact     Tarieven     Video's     Disclaimer 
volg Praktijk Juichende cellen op Face Book